Praktyczna rachunkowość budżetowa dla początkujących i średnio zaawansowanych

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Szkolenie ma na celu w łatwy i zrozumiały sposób podnieść i uporządkować wiedzę uczestników w zakresie podstawowych pojęć i zasad rachunkowości budżetowej. Uczestnicy nauczą się odczytywać bilans oraz inne sprawozdania finansowe i budżetowe jednostki. Prowadząca przekaże wiedzę dotyczącą funkcjonowania finansów jednostki oraz pomoże w lepszym porozumieniu się z działem księgowości.

Szkolenie adresowane jest w głównej mierze do osób początkujących i średnio zaawansowanych, oraz tych którzy w swojej codziennej pracy zobowiązani są do współpracy z działem księgowości.

Program szkolenia

1. Należności, przychody, dochody.

2. Umarzanie i udzielanie innych ulg dla należności z tytułu dochodów budżetowych:
a. należności cywilno-prawne;
b. należności publiczno-prawne;
c. organy i jednostki upoważnione do udzielania ulg i umarzania należności, podstawowa dokumentacja.

3. Zobowiązania, w tym wymagalne.

4. Koszt a wydatek.

5. Koszty w jednostkach budżetowych.

6. Wydatki:
a. remontowe;
b. inwestycyjne;
c. strukturalne;
d. niewygasające.

7. Zaangażowanie środków publicznych.

8. Powiązanie i rozliczanie dochodów i wydatków jednostki z budżetem.

9. Wynik finansowy.

10. Sprawozdawczość finansowa: bilans, rachunek zysków i strat, zmiany w funduszu.

11. Sprawozdawczość budżetowa – podstawowe zasady.

12. Polityka rachunkowości.

13. Pojęcie środków trwałych i ich struktura.

14. Wycena i zmiana wartości początkowej środków trwałych.

15. Zasady amortyzacji środków trwałych:
a. obowiązki kierownika jednostki w zakresie ustalania zasad amortyzacji środków trwałych;
b. metody amortyzacji środków trwałych;
c. plan amortyzacji oraz tabela amortyzacyjna.

16. Inwentaryzacja środków trwałych:
a. przygotowanie inwentaryzacji;
b. instrukcja inwentaryzacyjna;
c. spis z natury środków trwałych;
d. weryfikacja środków trwałych;
e. dokumentacja inwentaryzacji środków trwałych.

17. Zasady gospodarowania majątkiem trwałym z uwzględnieniem zasad pozbywania się majątku zużytego i zbędnego:
a. sprzedaż składników majątku;
b. darowizna i nieodpłatne przekazanie składników majątku;
c. likwidacja składników majątku;
d. dokumentacja.

18. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.