Identyfikacja obiektów inwentarzowych według KŚT – planowanie, wycena, ujęcie w księgach rachunkowych, inwentaryzacja oraz wycofanie z użytkowania

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Zagadnienia związane z księgową ewidencją środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zawsze budziły wiele wątpliwości w pracy księgowych. Ewidencja inwestycji w zależności od źródeł ich finansowania, właściwa klasyfikacja, ulepszenia i remonty środków trwałych czy wycofanie ich z ewidencji i likwidacja – to tylko podstawowe kwestie, z którymi niemal codziennie borykają się działy księgowości. Zagadnienia te są jeszcze bardziej skomplikowane w przypadku jednostek sektora finansów publicznych – szczególnie w aspekcie ostatnio wprowadzonych przepisów.

Szkolenie ma na celu w sposób praktyczny przybliżyć  nowe uregulowania prawne dotyczące środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych oraz pomóc w praktycznym ich stosowaniu.

Szkolenie adresowane jest do pracowników działów księgowości odpowiedzialnych za ich ewidencję, inwentaryzację, ulepszenie oraz wycofanie z użytkowania.

Program szkolenia

1. Planowanie oraz klasyfikacja wydatków majątkowych na nabycie oraz wytworzenie środków trwałych:
a. podmioty decyzyjne w zakresie uruchomienia wydatków majątkowych w zakresie inwestycji oraz zakupy inwestycyjne;
b. przygotowanie programów inwestycyjnych oraz moment wprowadzenia do planu finansowego;
c. moment rozpoczęcia zadania inwestycyjnego oraz jego zakończenie;
d. procedury polityki rachunkowości w zakresie wyceny obiektów inwentarzowych – koszty bezpośrednie oraz rozliczenie kosztów pośrednich;
e. wymogi w zakresie ewidencji nakładów inwestycyjnych;
f. kompletne ujęcie operacji gospodarczych w ewidencji na dzień zakończenie zadania inwestycyjnego.

2. Identyfikacja obiektów inwentarzowych i ich wycena:
a. różnica między częściami składowymi a częściami dodatkowymi i peryferyjnymi;
b. oprogramowanie;
c. wycena ŚT oraz wartości niematerialnych i prawnych;
d. zwiększenie oraz zmniejszenie wartości początkowej majątku trwałego.

3. Inwestycje w obcych środkach trwałych:
a. umowa najmu, dzierżawy, użyczenia;
b. remont a ulepszenie w obcym środku trwałym;
c. inwestycja w obcym środku trwałym – ujęcie w ewidencji księgowej;

4. Inwentaryzacja majątku trwałego:
a. teren strzeżony a niestrzeżony;
b. termin inwentaryzacji składników majątku trwałego na terenie strzeżonym oraz niestrzeżonym;
c. spis z natury środków trwałych;
d. weryfikacja środków trwałych, środków trwałych w budowie oraz wartości niematerialnych i prawnych;
e. termin rozliczenia inwentaryzacji;
f. dokumenty z rozliczenia inwentaryzacji.

5. Zasady gospodarowania mieniem – obowiązki kierownika jednostki:
a. regulacje prawne dotyczące gospodarowania mieniem;
b. obowiązek gospodarowania mieniem w sposób oszczędny i racjonalny;
c. powierzenie mienia oraz odpowiedzialność pracowników za szkody wyrządzone w mieniu;
d. zbędne składniki majątkowe – sposoby ich zagospodarowania;
e. likwidacja mienia ruchomego – kiedy dochodzi do likwidacji mienia ruchomego, jak zlikwidować zbędne środki trwałe, czynności likwidacyjne;
f. zasady gospodarowania nieruchomościami;
g. procedury wewnętrzne w zakresie gospodarowania mieniem;
h. ewidencja księgowa operacji przekazania mienia, w tym oddania w najem, dzierżawę, użyczenie oraz likwidacji i sprzedaży mienia.

6. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.