Odpisy aktualizujące w jednostkach budżetowych – metody, ewidencja księgowa, prezentacja, rozwiązanie

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Znowelizowane rozporządzenie w sprawie rachunkowości jednostek budżetowych obliguje do przeprowadzenia precyzyjnych testów czy posiadane aktywa nie utraciły swojej wartości.

Ustalenie czy w jednostce budżetowej nie występuje konieczność dokonania odpisów aktualizujących jest obowiązkiem każdej jednostki. Praktyczne zdefiniowanie zasad dokonywania odpisów aktualizujących i późniejsze ich ustalenie może nastręczać wielu trudności, w dużej mierze z uwagi na styk co najmniej trzech regulacji w tym zakresie. Wykazanie w sprawozdaniu finansowym danych niezgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej jest zagrożone dyscypliną finansów publicznych.

Szkolenie ma w sposób praktyczny przybliżyć Państwu nowe uregulowania prawne dotyczące odpisów aktualizacyjnych. Adresowane jest do pracowników działów księgowości jednostek budżetowych.

Program szkolenia

1. Regulacje prawne w zakresie odpisów aktualizujących w jednostkach budżetowych w zakresie należności, środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:
a. rozporządzenie Ministra Finansów z 13 września 2017 roku;
b. rozporządzenie Ministra Finansów z 27 grudnia 2018 roku zmieniające Rozporządzenie Ministra Finansów z 13 września 2017 roku;
c. Krajowy Standard Rachunkowości nr 4 „Utrata wartości aktywów”;
d. Co to są odpisy aktualizujące, co może podlegać odpisom aktualizującym, kto musi dokonywać odpisów aktualizujących;
e. Trwała utrata wartości.

2. Metody ustalania odpisów aktualizujących należności:
a. regulacje rozporządzenia;
b. regulacje ustawy o rachunkowości.

3. Metody ustalania odpisów aktualizujących środki trwałe.

4. Metody ustalania odpisów aktualizujących wartości niematerialne i prawne.

5. Ewidencja księgowa odpisów aktualizujących.

6. Prezentacja odpisów w sprawozdaniu finansowym:
a. prezentacja odpisów w bilansie;
b. prezentacja odpisów w rachunku zysków i strat;
c. prezentacja odpisów w informacji dodatkowej.

7. Rozwiązywanie odpisów aktualizujących.

8. Praktyczne przykłady ustalania odpisów.

9. Praktyczne problemy w ustalaniu odpisów aktualizujących w jednostkach budżetowych.

10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.